Nyheter, reklam och ett tydligt budskap får man effektivt fram med hjälp av en Roll up. Att profilera sig, hitta nya vägar och synas lite extra kan göra underverk. Oavsett om det är på en mässa, hemma, eller utanför företagslokalen. Den rullas upp och står där så att folk uppmärksammar, memorerar och minns.
Det är en banderoll, en bildvåd, som är ihoprullad inuti en kasset och som snabbt och enkelt kan rullas upp och bli en stående reklampelare.
En perfekt Roll up
Den bör vara kreativ och tydlig. Det är en konst att få till eftersom en Roll up är längre än vad den är bred så det gäller att få till en häftig design.
Man vill säga mycket med den och man vill förmedla sina tjänster och gärna även annan information. Det första någon ser är det som är i ögonhöjd så där är det lämpligt att placera det allra viktigaste som du vill förmedla. Kortare budskap säger mer än längre texter eftersom vi oftast inte orkar läsa längre texter för det blir för jobbigt. Man väljer då ut en skymt av budskapet.
Fokus tappas ju längre ner i en text man läser. Därför det viktigaste först på en Roll up. Såsom logotyp och den viktigaste informationen.
Välj starka färger som ett häftigt blickfång. En Roll up läses ofta i farten så den bör därför locka till sig ett sådant intresse så att man vill stanna och läsa. Välgjort och trovärdigt blir det ifall färgerna matchar företagets logga.
Att satsa på att bilderna på en Roll up har hög kvalitet är viktigt då det förhöjer helhetsintrycket. Skarpa och tydliga med matchande färger gentemot de andra färgerna.
Kom ihåg att ha en större yta till kontaktuppgifterna så att man lätt ser vart man ska vända sig vid intresse. Klokt med tydlig färg och gärna i samband med ett lockande erbjudande.